Перейти к содержимому


Фото

SOLDAT 1.7.0 RELEASED!

soldat

  • Чтобы отвечать, сперва войдите на форум
11 ответов в теме

#1 SyavX

SyavX

    Nomen nescio...

  • Бойцы
  • ******
  • 678 сообщений
  • Country:
  • Primary:
  • Secondary:

Опубликовано 02 February 2016 - 22:34

soldat170_title.png

soldat170b3_new_weapons.png

После долгого ожидания и задержки в месяц, наконец представляем вам Soldat 1.7.0!
Это первый крупный релиз после Soldat 1.6.0, вышедшего в сентябре 2011, и второй крупный релиз команды разработчиков Soldat.

В этом релизе клиент игры получил серьёзные обновления в плане графики и исправления багов.
Что касается сервера, то большинство изменений коснулись скриптового движка и, опять таки, исправления багов.


soldat170_highlights.png
soldat170_smooth.png
Пока DirectX 8, привет OpenGL!

Новый рендер, основанный на OpenGL, привнёс серьёзные улучшения в плане быстродействия и плавности игрового процесса.

Такого вы ранее не видели!
soldat170_performance_improvements_thumb

Использование OpenGL вместо DirectX также позволило добиться приличной игровой производительности на системах Linux & OS X, используя Wine, Parallels, PlayOnLinux и схожее ПО.

Мы также реализовали рендеринг текста в высоком разрешении.

Если вы ранее испытывали трудности с запуском Soldat, сейчас самое время дать ему второй шанс.


soldat170_new_graphics_in_hd.png
soldat170_improved_graphics.png

Soldat 1.7 поддерживает разрешения вплоть до 4K UHD (3840 x 2160), позволяя использовать намного более качественную графику.

Именно поэтому мы потратили сотни часов на отшлифовывание и переделывание декораций, моделей игрока, текстур, оружия, карт, интерфейсов и других визуальных эффектов в HD качестве.

Большое количество графики было переделано полностью, многое ещё предстоит переделать в будущих релизах.

soldat170_and_thats_not_all.png
Существует ещё целая куча мелких изменений и улучшений разных аспектов игры (в т.ч. касающиеся модификаций, настроек и т.д.)

Например, снимки экрана теперь сохраняются в формате PNG, а для рендеринга игры можно выбрать разрешение, отличающееся от размера окна приложения.

Была добавлена поддержка "оконного полноэкранного" режима. Вернули назад изменения в сетевом коде к версии 1.6.8, поскольку из-за этих изменений в 1.6.9 многие наблюдали скачки пинга.

soldat170_screenshots.png

soldat170_ctf_ash_gostek_thumb.png soldat170_ctf_kampf_thumb.png soldat170_ctf_laos_mod_thumb.png soldat170_ctf_ash_text_thumb.png

soldat170_veoto_thumb.png soldat170_ctf_rotten_thumb.png soldat170_ctf_viet_thumb.png soldat170_ctf_guardian_thumb.png

soldat170_further_notes.png

Спасибо всем из команды разработчиков, кто помогал с выходом этой версии.
Большое спасибо urraka за то, что переписал графический движок и исправлял баги; и falcon за помощь со скриптовым движком и отладкой.

Особое спасибо людям, работавшим над переделкой графики:
L[one]R, Monsteri и daaw;
MrBungle и всем, кто помогал с картами;
evhO и команде переводчиков за обновление переводов;
Furai за поддержание работы веб-ресурсов и другую скучную работу ;)
Ну и всем, о ком я забыл.

Новая версия может привнести некоторые проблемы в работу старых модификаций.
Для исправления этого мы вскоре предоставим совместимый файл mod.ini, вместе с полной документацией по поводу работы новой системы модов.


soldat170_changelogs.png

Список изменений Soldat 1.7.0:
- Added new OpenGL renderer that replaces old D3D8 one
- Added error message for opengl initialization failure
- Added interpolation between frames for smooth rendering
- Added high resolution text rendering support
- Added support for higher definition images
- Added support for windowed fullscreen (Fullscreen=2)
- Added Render_Width and Render_Height options to set internal render resolution
- Added Optimize_Textures config which will resize textures depending resolution for lower GPU memory usage
- Added Mipmap_Bias and GL_Finish experimental configs
- Added Low_Power and Sleep configs to have better control over cpu usage vs timing precision
- Added file logging for graphics related stuff
- Added high resolution map textures
- Added 4K UHD objects-gfx
- Added 4K UHD default interface
- Added 4K UHD sceneries
- Added 4K UHD soldier graphics
- Added 4K UHD weapon graphics
- Added 4K UHD medkit, vest kit and grenade kits
- Added overlay.png to interface-gfx which is now used for bonus kit screen effect
- Added setup.sif is missing error message #614
- Added link to credits for inactive developers
- Added patch warn if trying to install over non compatible soldat version
- Added /reloadgraphics command
- Added desktop resolution config setting
- Added windowed fullscreen config option via combobox
- Modified rotated grenade kits 90* clockwise as a temporary fix for incorrect spawning angle
- Modified weapon menu icons based off weapons-gfx until proper HD icons are made
- Modified screenshots to be saved as png instead of bmp
- Modified scale down sprites that exceed size constraints instead of stopping game with an error
- Modified alignment for new default interface elements
- Modified converted images to png
- Modified bonus overlay to use a separate overlay.png image
- Modified default explosions, fire and smoke: slightly better quality + transparency
- Modified weapon icons, weapons-gfx and sparks-gfx: removed green screen, upscaled by 4.5x
- Modified custom interface loading to fallback to default images when they are missing
- Modified resolution setting to use desktop resolution when it's set to 0x0
- Modified map textures and edges to be loaded from png file if available
- Modified screenshots to be taken with internal render resolution instead of final resized one
- Modified soldier head, hands and Mr.T hairstyle graphics are now grayscale for better customization
- Modified skin colors to match new soldier graphics
- Modified removed unused graphics from interface-gfx, objects-gfx, gostek-gfx and weapons-gfx
- Modified map isn't reloaded when restarting same map
- Modified spin direction of knife and cluster grenade when facing left
- Modified gostek rendering code adding tweakable sprite alignment through mod.ini
- Modified reverted to 1.6.8 netcode for client
- Modified updated micro1 interface
- Modified do not show installer welcome page
- Modified patch do not show icon and group icon install option
- Modified switched to Play font
- Modified replaced FontHeightScale config with Font1ScaleX and Font2ScaleX with 125 as default
- Modified removed directx checks
- Modified removed AntiCheat API
- Modified removed Force Software option
- Modified removed none and anisortropic res filters
- Modified removed none and anisortropic texture filter options
- Modified removed backbuffer setting
- Modified disabled bitrate option
- Modified disabled refresh rate option
- Modified disabled antialiasing option
- Modified removed window resize setting
- Modified removed unused adapter config setting
- Modified disabled gamma setting from options
- Fixed frame timing code
- Fixed texture loading error on -dedicated mode
- Fixed incorrect health bar position when it's "vertical"
- Fixed position of vote menu when "scale interface" is disabled
- Fixed alignment of kill console text
- Fixed alignment of version text inside esc ingame menu
- Fixed big texts on bottom covered by bullet time wide screen cut
- Fixed bad flag initialization code
- Fixed invalid array index access
- Fixed animations initialized to wrong index
- Fixed alpha value outsite allowed value for sparks
- Fixed zero index access for bot ai
- Fixed error message when choosing an uninitialized custom color from color dialog
- Fixed ping dot ignoring its coordinates
- Fixed parachute so it doesn't break in half after being dropped
- Fixed missing Adapter setting in soldat.ini breaks config
- Fixed patch installer cannot be applied manually
- Fixed spawn "teleport" when map takes too long to load
- Fixed DrawText scaling issues
- Fixed parachute rope alignment
- Fixed weapon aim jerkiness
- Fixed soldat blocks installation directory #641
- Fixed free fonts after closing soldat normally



Список изменений SoldatServer 2.8.0:
- Added basic conversion functions to SC3: weap2obj, menu2obj, obj2weap, obj2menu, weap2menu, menu2weap
- Added missing Game.TickCount to SC3
- Added missing TPlayer.KeyFlagThrow to SC3
- Fixed OnWeaponChanged was sometimes called too late
- Fixed added missing vest property to SC3 TPlayer
- Fixed ScriptName in SC3 Legacy mode contained full path instead of just folder name
- Fixed unpredictable OnWeaponChange behavior when calling ForceWeapon from within
- Fixed wrong player coordinates in OnAfterPlayerRespawn (SC3 only)
- Fixed OnWeaponChange event sometimes called with weird weapon parameters
- Fixed incorrect Weapon being passed to OnPlayerKill
- Fixed bad flag initialization code
- Fixed invalid array index access
- Fixed animations initialized to wrong index
- Fixed zero index access for bot ai
- Fixed segmentation fault when someone dies
- Fixed TPlayer.Move() not broadcasted to players when set on bot
- Fixed TPlayer.SetVelocity() not broadcasted to players when set o bot
- Fixed Random() function in SC2 producing weird results
- Fixed SC3 sometimes throwing access violations when hitting exception  (most noticable when trying to load non existing dll


Список изменений карт:
- Added high resolution textures for default maps
- Added new map RR
- Fixed tiling issues on new textures
- Fixed texture stretching on non multi-textured maps

ctf_Ash
========
- Fixed players being able to clip through the bridges #435
Polybugs:
- Fixed movement polybugs
- Fixed nade/flag polybugs

ctf_Cobra
========
Polybugs:
- Fixed movement polybugs
- Fixed nade/flag polybugs

ctf_Death
========
Polybugs:
- Fixed movement polybugs

ctf_Division
========
Polybugs:
- Fixed movement polybugs
- Fixed nade/flag polybugs

ctf_Maya
========
Polybugs:
- Fixed movement polybugs
- Fixed nade/flag polybugs

ctf_Viet
========
Polybugs:
- Fixed movement polybugs
- Fixed nade/flag polybugs

ctf_Rotten
==========
- Fixed dropped weapons not colliding with polygons near top route bridges


soldat170_download.png

Soldat 1.7.0 Full
Soldat 1.7.0 Patch (только для 1.6.9)

Server 2.8.0 Full
Server 2.8.0 Patch (только для 2.7.9)



via forums.soldat.pl
  • 1

Опубликованное фото


#2 GoL

GoL
  • Сержантский Состав
  • **
  • 166 сообщений
  • Country:
  • Primary:
  • Secondary:
  • Clan: Omerta

Опубликовано 05 February 2016 - 19:42

Фигасе, Сява в деле. Красава. Как на главную вывести


  • 0

y3AqK.gif
made by The Smoking Dog, thx.

Started in: 4.9.2007
Maps: ctf_Steel, ctf_Guardian, DayBreak
Weapons: Steyr AUG, HK MP5, M249 FN Minimi
Clans: Fly, Astra, INF, Super Mumble Company, Blood Wave, NoMercy, Omerta
Tournaments: Soldat World Cup 2009/2012/, SCTFL 13-21, GameRing #1-2, ESCTFL, SCTFCup 1-3, Groza Soldat 1х1 Winter Cup 2009, Russian HTF 2x2 Tournament, ESL Summer Cup 2012, ESL Open Cup 2012, MNL Soldat CTF 3on3 #1, MNL Soldat CTF 2on2 #1


#3 SyavX

SyavX

    Nomen nescio...

  • Бойцы
  • ******
  • 678 сообщений
  • Country:
  • Primary:
  • Secondary:

Опубликовано 06 February 2016 - 02:36

Админка заболела, разберусь как вылечить - выведу...
  • 0

Опубликованное фото


#4 hawk

hawk

    ♥хавочка♥

  • Бойцы
  • ****
  • 319 сообщений
  • Country:
  • Primary:
  • Secondary:
  • Clan: I am

Опубликовано 17 February 2016 - 12:21

Здарово, а кто рубится еще?) Кроме Рамма и Чукчи? Они наверняка вечно будут


  • 0
Опубликованное фото

#5 Craft One Key

Craft One Key
  • Бойцы
  • 49 сообщений
  • Country:
  • Primary:
  • Secondary:
  • Clan: wsa\

Опубликовано 20 February 2016 - 20:04

Нехило ребята постарались) >100 метров экшена


  • 0

#6 Olezhan

Olezhan
  • Бойцы
  • **
  • 118 сообщений
  • Country:
  • Primary:
  • Secondary:
  • Clan: Crown

Опубликовано 19 March 2016 - 18:04

я вспомниль пароль)0


  • 0

Опубликованное фото


#7 GoL

GoL
  • Сержантский Состав
  • **
  • 166 сообщений
  • Country:
  • Primary:
  • Secondary:
  • Clan: Omerta

Опубликовано 19 March 2016 - 18:10

я вспомниль пароль)0

забудь обратно


  • 0

y3AqK.gif
made by The Smoking Dog, thx.

Started in: 4.9.2007
Maps: ctf_Steel, ctf_Guardian, DayBreak
Weapons: Steyr AUG, HK MP5, M249 FN Minimi
Clans: Fly, Astra, INF, Super Mumble Company, Blood Wave, NoMercy, Omerta
Tournaments: Soldat World Cup 2009/2012/, SCTFL 13-21, GameRing #1-2, ESCTFL, SCTFCup 1-3, Groza Soldat 1х1 Winter Cup 2009, Russian HTF 2x2 Tournament, ESL Summer Cup 2012, ESL Open Cup 2012, MNL Soldat CTF 3on3 #1, MNL Soldat CTF 2on2 #1


#8 Olezhan

Olezhan
  • Бойцы
  • **
  • 118 сообщений
  • Country:
  • Primary:
  • Secondary:
  • Clan: Crown

Опубликовано 19 March 2016 - 19:53

забудь обратно

я даже на кунете авторизовался :(

 


  • 0

Опубликованное фото


#9 NeftePanDa

NeftePanDa
  • Бойцы
  • 3 сообщений
  • Country:
  • Primary:
  • Secondary:

Опубликовано 04 June 2016 - 08:13

Олежа ты живой :3


  • 0

#10 Nega

Nega
  • Администрация
  • ******
  • 662 сообщений
  • Country:
  • Primary:
  • Secondary:

Опубликовано 03 July 2016 - 02:08

Какой унылый чат!


  • 0
IPB Image
Я не падаю в пропасть, я вишу на руках,
Но это не сила, а всего лишь страх
Я начинаю уставать от того, что сказал,
Я начинаю уставать, но я еще не устал.

#11 -non-alc-

-non-alc-
  • Бойцы
  • 19 сообщений
  • Country:
  • Primary:
  • Secondary:

Опубликовано 10 July 2016 - 22:53

КАК ДЕЛА МУЖИКИ


  • 0
IPB Image

#12 noxmeJIkuH

noxmeJIkuH
  • Бойцы
  • 36 сообщений
  • Country:
  • Primary:
  • Secondary:

Опубликовано 02 August 2016 - 17:21

non-alc - Прекрасно. Как сам, чего?


  • 0





Также с меткой «soldat»


Rambler's Top100